Pagini cenusii

miercuri, 27 aprilie 2011

Postare in dodii

   Cum ar fi daca scoala ar fi invadata de joaca si jocuri,nu doar in ciclul primar ci pana la nivel de universitate chiar;Toti,din lumea cadrelor didactice cauta metode care mai de care mai complexe de a se impune intr-o ora,pentru ca ei stiu ca daca nu poti trezi interesul elevului macar sa poti sa tii sub control o clasa.Si atunci e nevoie de metode de evaluare riguroase,de controale "antidoping" severe la toate examenele nationale sau de admitere,etc.
   Pe cand n-ar fi mai simplu ca sub imperiul relaxarii sa se invete notiunile necesare si combinand si recombinand cunostintele deja dobandite sa se ajunga la rezultate noi.Desigur,ideal ar fi ca profesorul sa fie un arbitru si maxim un indrumator de la un anumit nivel(sa zicem in facultate) si nu sa predea carute de informatii al caror scop numai autorii de tratate il stiu.
   Eu sunt student la facultatea de matematica,si aici se impune o abordare stiintifica (de la cauza la efect) a lucrurilor,insa si aici cred ca se poate reda drumul la imaginatie,la intuitie(desi e greu,matematica fiind o stiinta a carpelii,adica adaugi o premisa un sir de deductii si ai creat o problema,bajbaire in intunericul absolut) si a se introduce noi concepte,noi metode de rezolvare.Cum?
   O metoda ar fi sa se porneasca de la particular la general,sa se caute anumite generalizari,corecturi,si cumva se largeste cu o firimitura universul cunoscut al matematicii;
     O alta metoda ar fi generarea aleatoare de idei,cat mai multe in cat mai scurt timp,in baza unor impresii de moment,unor mici "fulgere" care excita neuronii,si dupa ce s-a strans recolta,sa se sorteze graul de neghina cum ar veni.Insa in timpul generarii de idei,participantii la dezbatere,trebuie sa fie relaxati,sa zboare in universul gandurilor si atunci potentialul va fi uzitat la maxim.Totodata combinarea ideilor generate si imbunatatirile ulterioare pot creste exponential sansele unei idei geniale.
   De  exemplu formula lui  einstein,E=mc^2, e rezultat al combinarii intre 3 notiuni aparent diferite energia,masa si viteza luminii dar si rezultatul unei intuitii formidabile.
In fine,ca ma lungesc prea mult,ideea era ca sistemul educational romanesc dar nu numai, trebuie sa ascuta inteligente,sa dea posibilitatea ca fiecare sa isi gaseasca vocatia(se masoara progrese lente,prin ideea consilierii psihopedagogice,prin tabere artistice,scolare,dar prea putin) si atunci fiecare isi va gasi locul.Blestematul sistem comunist de predare(chiar si in tari care n-au fost comuniste) trebuie aruncat la lada de gunoi si trebuie flexibilizat sistemul de educatie.
Regret ca am filozofat aiurea pe tema asta,o sa mai vin cu idei in partea a doua a delirului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu