Pagini cenusii

joi, 28 aprilie 2011

Orgoliul,diagnosticul traficului infernal?

   In multe orase din tara,nu doar in capitala,dar si intre ele,odata cu aparitia unui numar mare de masini second-hand aduse din Occident,traficul a devenit o problema mioritica,riscul de AVC/infarcturi pentru soferi crescand exponential.Ca in mai toate domeniile am imprumutat obiceiul de a merge cu masina peste tot,chiar daca nu e nevoie,sanchi sa vada tot omu' "ce masina tare am si cat bag eu in burdihan".Cum din pacate teleportarea inca nu s-a folosit pe scara comerciala iar trenurile de mare viteza si autostrazile sunt la noi aproape SF,o meditatie zen inainte si dupa drum nu strica.
     Azi am pornit cu bicla pe DN 18 sa vad satele traditionale din Maramures.N-am mai iesit cu bicicleta pe sosea de ceva vreme ,necunostinta de cauza fiind singurul factor motivant.De 2 ori pana la iesirea din Sighet era sa fiu ucis,odata unul demarand de pe trotuar(parcata fiind,fara sa semnalizeze si m-a maturat efectiv,noroc ca nu era nimeni pe sosea ca altfel eram strivit iar bicicleta intreaga.Am mers mai departe desi orice om sanatos la cap se intorcea acasa in locul meu.A doua oara un camionagiu m-a bagat in iarba nelasandu-mi nici un metru spatiu.
   Nici la tara nu mai e ce a fost odinioara.Toti si-au schimbat lookul la case,unele grotesc de mult,dar cel mai grav manelismul s-a propagat cu viteza mai mare decat in mediul urban.Halal,plimbarea a devenit un tur de forta desi n-a fost in total mai mult de 30km.
  Revenind la subiect,eu ma gandesc,pana cand o sa se tina ritmu' asta de aglomeratie,multi innebunesc in trafic,si in Bucuresti,si singurul motiv pentru care se mai merge cu masina e sa se vada ca este.Poate si autonomia care o capta soferul.Insa halal autonomie,din moment ce nu suntem singuri in univers.
De ce nu se poate renunta la orgoliu,ca asta e motivul de baza al congestionarii,iei si tu altceva pentru transport ca din fericire s-au inventat si alte lucruri:trotineta,rolele,poate tiroliana pe stalpi sau panza lui Spiderman.Oameni ma intreaba pe strada in Bucuresti cand am ocazia de unde pot cumpara biciclete la ocazie pentru ca parcarile (numeric)sunt sub 20% din nevoile reale.Si singurii care au de castigat sunt firmele de ridicat masini,si cei cu parcarile.Sa fie oare o complicitate intre acestia incat toti sa aiba profit?Orice e posibil,cand nu exista viziune.
     Sunt deja binecunoscute Amsterdam care are 1 milion biciclete puse la dispozitie,cifrele cred ca sunt deja vechi,Utrecht,Milano,etc.fiecare bicla e inregistrata in reteaua unui oras,ideal ar fi ca metrourile sa aiba un vagon doar pentru biciclete si biciclisti cu cartele speciale de metrou.
    De asemenea bicicletele puse la dispozitie de Veloteque ar trebui extinse in toate parcurile din bucuresti,am vazut ca este cerere si de asemenea si primaria sa contribuie cu o retea de biciclete cu cip,pentru a putea fi usor detectate in caz de furt.
   De curand s-a flexibilizat codul rutier in privinta semnalizarilor pentru viraje ,schimbarea benzii,purtarea centurii de siguranta,pentru acestea dandu-se doar avertisment in caz de incalcare a legii;Dar biciclistii,si asa putini vor fi la mila soferilor teribilisti.
     Solutii ar fi,curaj si dorinta de schimare trebuie.Poate sub presiune vom reusi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu